Saturday, January 29, 2011

setelah 2 minggu aku di MANS

Assalammualikum,,,
Hey semua! =)
lme daa aku x postkan ape2 kan.... hah... sbbnye aku kebuzyan... minggu lps mmg nak post kan tp x sempat..... blik umah just on9 fb..... klu nak share kat korang dlm blog nie mmg la x sempat.... 
minggu nie pun aku curi2 mase.... hehehe.....
hmm.... skang nye peh! mmg la penat tahap gaban baaa...
semalam aku ade klas so kne la bertolak dr mans kol 11.30pg  dah la tu sampai2 je kat terminal one kul 1.40
ayah aku plk jemput kat sne.... jdnye smpi umah pun kul 2.... pastu smpi2 je umah trus bersiap utk ke klas mandu... peh! 2 jam plk tu kat litar tu.... tuhan je yg taw prasaan aku... kepenatan aku,,,, ish3!
x taw plk mase aku skang begitu sempit....  blik2 je aku trus la dok bring2 pastu solat asar n rest...
mlm plk aku solat mgrib pastu tunggu isyak n trus ke alam mimpi... 
msg la beberapa org sblm tdo, die org ape lg pelik la...
awl bona den tido... huhuu... ape yg x awl nye.... da kepenatan,,,,  ari nie ade lg klas mandu... klu x tdo awl mlm td jwpannye pengsan la kau kat litar tu,,,,
mmg la Allah je yg taw ape yg aku sdang lalui ini.... sbb aku kne abskan klas sblm 12/4/11... lesen aku mati time tu..... so kne curi n cari mse  utk abskan cpt... klu x alamatnye kne la aku buat blik.... menghabiskan bogherh aku yoo.... wat mse nie mmg la aku blik tiap2 minggu utk abskan lesen nie.... nah! tgk lesen L aku...
haha  =>





kecah betol!!! tu pun nak bgtaw,,,  haha...


da2! aku nak ceritakan tntg tajuk aku ari nie,,,, hmm,,,, lip lap lip lap... daa 2 minggu aku berada diMANS.... mcm x caye je kan.... cpt btol mase berlalu....  hmm,,, pape pun aku bersyukur sgt slame aku kat sini...
aku dpt rmai kwn2 baru.... sume nye sporting mcm aku... heheh... thankz buat sume ngan sudi berkwn ye...
moge x de tembok pemisah antara kite....  kat sne ade la yg aku rapat.... x tarkira la... huhhu....

mmg best kat sini.... tp yg pasti kmi semua sdang bertungkus lumus utk imtihan qobul akahir bln 2 nie... imtiham nie menentukan kami berada 2 thn atau 1 thn utk amik STAM.... aku berharap sgt dipermudahkan dan diberi kesempatan utk amik 1 thn jer.... ape yg pasti selagi x imtihan lg mmg sesgt la busyy... yela pagi dr kuliah 7.40-2.00 adelah kuliah wajib.... pastu ptg plk ade lg kul 3.00-5.00 n mlm tidak terlepas dr kul 9.00-11.00 x pun 8.00-10.00.... woooo penatnye Allah je yg taw,,,,, tp x pe... man jadda wa jada,,,  JANJI ALLAH ITUKAN PASTI.... setiap kesusahn yg aku jalani ini pasti membuahkan kejayaan... Amin~

hmm... msuk2 je mans da dilantik utk jadi naqibat (ketua dlm kumpulan usrah)  terima ksih sgt ye krane memberi kepercayaan itu kepada diri ini.... Insyallah akn aku sedaya upaya menjalankan amanat ini,,,,
mmc jgk la yg berlaku kat sini... n kat sini plk wat mse ni lelaki x de la mesra ngan muslimat lg pun x de ape nak dibincangkan,, kelas pun lain2.... sooo ok skit la... klu 1 klas ngan laki nie terbatas sikit la... nak tnye pun malu2... heheh.....

kat sini mmg best sbb tiap2 minggu aku blik... hahah... x lupe jgk kat sini tiap2 ptg lps je klas blh kua bndr or mne2 korang nak g,,, best kan?? mmg pun.... tp nak curi mse yg terluang tu mmg la payah sbb sibuk ngan studi.... muslimin plk tiap2 mlm kua g mkn.... mereka pun xde la tension sgt,,,,, yg musliamt x kan nak kua mlm2 plk kn.... awk tu ank dare... baik duk hostel je,,,, hehehe....  kat sini x de la kne sharp sgt... tu yg xde la tension sgt.... klu skolah biase tu sume kne ikut wktu.... hmm...  mmg best la...  tp 2 3 ari lepas aku diberikan sikit ujian dgn ujian sakit....  mmg le x sehat... smpi mate aku berair2... hehhe... daa mcm ape daa... org kte nmpk bona x sehatnye si fazz... huhuhu... mmg pun... aku pun dulu kat skolah lme mmg slalu kne mcm tu,,,, huhuhu... tp x pe.... sabar jer... kifarah dose tu.... Allah nak hapus kan dose tu yg bagi ujian,.,,, spe tahan Alhamdulillah.... pape pun aku dapat la lalui saat2 genting tu,,,,  dgn adenye kekuatan2 yg disumbangkan.... heheh... yg pasti Allah itu maha mengetahui kemampuan hambanye.... DIA tahu aku mampu sbb tu la diberikan kesakitan itu,,,  tp saki baki sakit tu ade la skit smpi skang.... moge sembuh sepenuhnye...

ape yg pasti skang aku x leh main2 sgt... bg aku imtihan qabul ini sgt la bermakne n sgtla penting.... moge aku najjah ye.... heheh... mohon doa dr kalian taw,,,, aku sentiade berharap agar diberikan segunung kekuatan utk mejalani kehidupan ini.... kat sini aku bersma kembo aku.... mne je kau pergi mst ade die n mne je die pergi mst ade aku,....hahhah... org pun daa hafal daa.... heheh.... berkepit jer... best la bile ade ngan die... katil pun sebelah2... locker pun sme... kelas pun daa sme.... hahha.... tempat duduk je lain2,,,, kang asyik berkepit je plk x de org nak kwn kang,,,, hehehhe,,,,,

aku dok sblh budak melaka.... name die sarah... die nie mmg la... da latu mmg giler2 mcm otak aku,.... mmg masuk la kite org.... kihkihkih....   kat sini kat bile berlajar slalu int skolah lme.... ape yg bestnye jat sini cikgu2 n kwn2 guen loghat nogoghi.... best giler,,,, smpikan ust aku yg org arab tu pun ckp negri... hahah.... tp lain mcm skit la bunyi nye,,,, hehehhe,,,, mmg la.... selalu ketwa.... da la suke wat lawk ust tu.,,,, muke plk sebijik mcm MAHER ZAIN... kite org sume ckp mmg sebijik la...  hahha.... best giler,,,,, dulu kat sne org slalu pelik dgr aku ckp tp kat sini kwn yg dok sblh aku tu plk yg pelik bile cikgu2 nie ckp negeri.... hhehhehe.... mmg best,,, lme aku x blaja dlm suasane loghat negeri sembilan,,,,
ish3!,,, inilah namenye kehipudan.....

ha... utk pengetahuan pembaca blog ini sekalian lagu utk blog nie da ditukar ye... aku bru je tuko lagu nye MUHASABAH CINTA....mmg sdap giler.... klu x caye cube la hayati... mmg tangkap leleh punye,,,, heheheh...  =)
utk yg x suke or x minat nak bace blog nie blh nyah dr blog nie... x pakse pun korang utk bace k.... kpd pembaca setia.... thankz atas sokongan anda.... hheheh.....

k la tu je utk kali nie... ade mase terluang lg nnt aku kongsi cerita yee... k take care semua... syg sume yg bace blog nie... heheeh.. k salam..

~moge sentiase bersama rahmat Allah~

No comments:

Post a Comment