Friday, January 14, 2011

tabahkan hati kalian wahai manusia yg bergelar insan

Assalammulaikum , 
hmm.... cube tgk title tu... mcm sdih jer bunyinye ek... hmm.. mmg bg aku sdih pun... sbb nie terjadi pada pndangan aku,,,, hmm,,, k mule2 aku nk cite psl kwn aku (kasya)  hmm.. td die tepon aku dr maahad johor... hmm.... mule2 tepon aku ape lagi meloncat keriangan,,, ye la lme x dgr cite die.. akhirnye die tepon... tp mkin lme die tepon mkin sdihhh... smpi la akhirnye die  mengalirkan air matenye.. smpi teresak2 die.... siannye die...  hmm.... die kte kat sne x OK sbb aku x de,,, die kte die x sangka plk yg kwn yg die close skang asyik ngan kwn bdk skolah lme die... tu yg die sdih tu... skng die close ngan dak2 asrama plk.. heheh.... hmm... time die tepon tu aku dpt la jgk bork2 ngan tika, atien... rinduuunye kat dieorang... dieorg x abs2 tnye aku msuk mne... nape x msuk MJ... heheh... x pe la mne2 pun sme je kan yg penting usaha tu kite nak tgk... hehhe.... pape pun kpd : kasya... tabahkan hati mu... moge kuat utk menongkah hidup  bru,,,, ALLAH X KAN BERI UJIAN KLU HAMBANYE X MAMPU.,... mksudnye awk mampu utk lalui itu... just cre je blum jumpe lg...  x lme lg nnt ok la tu....hmmm.... maaf yee fazz x dpt nak tgk2 kan awk... nak jge awk,,, sbb kite daa pun terpisah dek jarak daa mase..... moge kite akan berjumpe lg....


aku pasti korang pun pasti telah diuji dengan bermacam2 ujian kan... kadang2 korang gagah utk hadapi dan ade jgk kadang2 korang rebah dan jatuh dalam menongkah arus yg deras,,,, x pe setiap ujian tu adalah pelajaran dan pengajaran buat kite jadi lebih matang..... soooo   yg penting kunci(sabar)  tu korang jgn pernah ilangkan k,,,, x fikir ujian yg kite hadapi tu adalah yg pling berat,,, sedarlah ade org yg lebih berat ujiannye... pasti kita akan jadi lbh kuat klu fikirkan bergitu......



tinggal bape ari je lagi utk aku ke MANS... barang lg skit nak complete... asyik kluar msuk je dlm beg tu yg  tah bape kali mengemas.. hahaha.... cmne la keadaan aku kat mans ek... hope kwn2 nye ok la ku Mat la kt sne... tp serius aku ckp yg aku rinduuuuu giler kat kwn2 aku... hmmm,,,,, cmne la dieorg kat MJ tu.... time kasya tepon tu die ckp bdk SMAKS x ramai pun yg msuk pompuan 17 org je.... npe skit sgt ek?? pastu MJ da x trima plaja yg msuk plkn.... sooo kne pilih plkn or mj..... kbnykkan mereka pilih plkn... hmm..... suka ti korang la... asl itu yg terbaik...... manusia x kan pernah terlepas dr ujian kan... dr sekecil2 ujian hinggalah sebesar2 ujian.... tp jgn pernah lupe... "ALLH SENTIASA BERSAMA ORG2 YG SABAR"  insyaAllah dengan sabar pasti akan jumpe jalan keluar... jgn kite pikir  dugaan tu akan berpanjangan kelak akan membawa putus asa pada tuhan....  ingt la...  selepas mlm pasti akan keluar matahari untuk menyinari pagi....
sooo mcm tu jgk kite pasti akan bhgia juga.....

yg pasti jgn  pernah lupe utk berdoa pada Allah semasa susah atau senang,..  sabar , tenang , tabah , dan cari jln penyelesaiaan nye.... setiap ujian pasti ade hikmah yg tersembunyi..... dengan hikmahtu kite akan lebbih bertakwa......

hmmm......  pape pun # tabahkan hati kalian wahai manusia yg bergelar insan #.....  =)

k salam syg buat semua pembaca blog nie.... teruskan menyokong dan jgn segan2 utk tinjau2 ini blog... haha.... k papai..... jage diri ye.,.. moge sentiase bersama rahmat Allah...

No comments:

Post a Comment