Tuesday, December 20, 2011

SeLaMaT TiNgGaL !

Aku berubah dalam setiap situasi ,
bukan bermakna aku hipokrit , 
tp aku menyesuaikan dlm setiap keadaan !
belajarlah dlam menghadapi setiap situasi yg mendatang ,,,

Assalamualaikum semua !
hey3 ,
=)
pastikan sebelum membace entry kali nie sume kne senyum,,,
ceria ! mcm astro ceria (siap nyanyi lagi)
huhu~


apa khabaq suma ?
harap2 hangpa sihat na ,,,
klu x sihat tu bwk2 tidoq,
jgn mkn ubt plk...
mkn ubt x elok sbnrnye,,,
hehehe
(promote x payah mkn ubt la plk . jdi mcm aku nie xreti2 nk mkn ubt)

ok ! da2 la tu ,
jum kite masuk pade tajuk k,,,
aku nie klu da mule melalut tu smpi ke sudah x abs...

sebenarnye klu korang nak taw mood aku pade kali nie tersgt la sedih !
mst pelik kan.. td awl2 soh senyum !
ish ! tah ape2 la si FAZLIANA RAHIM nie ek...
hohoho
mmg la aku suh senyum !
xkan la nak tunjukkan sedih tu kat sume org ,,
so bnyk mne pun ksedihan laluilah ia dgn senyuman =) =) =)

nak taw knp aku perlu kate mood sedih ?
ha ! cube la bace title tu ,
ape xsedihnye,,,
ari nie aku akan ke bangi da ,
InsyaAllah aku akan mulekan tugas aku sbgai guru ,
ape ! ingt mengaja anak2 kecil dan cilik nie x payah ke ?
hmm , dr kecil la kite membentuk individu ,
dr kecillah kite nak lenturkan die,,,
bak kate pepatah 
"melentur buluh biarlah dari rebungnye"
dah jadi buluh bru nak ajar kan da payah da tu ,
da liat da jadinye,
ha ! nak didik pemimpin akan datang bermule sejak die kecil ,
 hmmm ,,,

serius Allah jer yg tahu prasaan sedih nie,,,
knp la aku nak sedih ek..
inikan pilihan aku,
xde sape yg pakse utk aku buat pilihan nie ,
meme lo ,
tp mu taw dak , saat aku buat pilihan nie tige2 terluke.
aku . balqis . kasya .
ha ! adil ,
sume hati x puas,,,
aku saket sbb aku x dpt keje ngan aqish ,
balqis plk sbb die terpkse bekorbaan utk aku 
n kasya plk die klu blh nak sgt ngaja kat nilai tp kne kat bangi sbb ikut aku
kite merancang tp Allah yg tetapkan.
btol x ?

jadinye trimelah dengan hati yg redho ,
 ::Ya Allah redhokan hatiku dalam setiap takdirmu ::

hmm ,, sedihnye da nak  mule keje ,
aku kne ucap slamt tinggal first kat my mum n ayah ,
mum maaf smpi sini jer bkti k.chik slme cuti nie,
xlme pon dok umah ,
rncang dok smpi akhir bln 12 sooo lme la skit dok umah
tp tgk2 kne plk g awl mengaja ,
insyaAllah ujung minggu chik cuti chik blik umah utk teruskan bakti
sebagai anak ,
Ter ingt aku pesan along saat aku tamat STAM 
"ha ! da abs exam nie dok umah slgi mmpu utk berbakti kat mum"
;(

yg kedua plk aku kne say good bye kat makcik2 aku
sbb da susah nak jmpe kat umah nenek
:(
nak bork2 sume tu
nak tlg g kedai ,
tlg pilihkan cat 
terutemenye kat mak andak 
sbb da x dpt nk tlg jgekan luqman ,
dan x dpt nak pilih wrne cat ,
xdpt nak g belikan goreng pisang ,
xdpt nak anta g mne2 jdi driver,,,
arghh ! 
sodih ak ai !
heheh

hmmm ,
then aku kne ucp slmt tinggal kat adik2 aku ,
ayu  , peruz especially kat farahin ,
yg byk tlg aku ,
lps nie aku da x dpt nak buli die lagi da
hohohoho ,
sian die da la xde lesen nak g mne2 mst susah ,
hmm ,,,,
mst rindu kat die nnt ,
oh no !
sabar2 ,,,
cuti2 blik nnt mst best sbb lme x jmpe ,,,



then yg buat aku sedih aku kne pisah n tinggalkan budak comot siti norbalqis bt rahmat !
=(
wuhaaaaa ,,,



"wak , sbnrnye lps je awk blik td , sye tros jadi muram...erm, xde mood...
bile lgi ea kte nk jmpe, dok 1 blik , borak2, kgsi cte.. xpe la, lpas nie kte xsme tmpt kje,
tp bley brhbg ngn rngkaian clcm nie.hehe... sdih sgt wak , tp xpe, sye trime dan redho.
yg pnting tali prshbtn kte xptus ;-( "

'Fazliana,sy brsyukur sgt dpt brkwn ngn awk,trime ksih ats sglenye... sblm awk tnggl dan
lpskan sy, awk da ubh dri sy ckit dmi ckit... sy sgt bhgia dan tenang lpas sumenyer
d tnggl kan. lntak r dieorg 2... idup nie jd indh ade kmu , syukur padaMU
Ya Allah, sgguh hbt perancangan Nyer , "

serius air mate aku nak meleleh bile bce 2 msg tu ,
aku bru je bce kul 3 td time aku bngun tido ,
mlm td aku tdo awl kul 7.40 mlm sbb kple aku pening
wktu anta blqis kat umah die ,
sooo mmg da x leh nak wat pe 
sket giler,,,
tu yg trus aku tdo ...

tidakkkkkkkkkkkkkkkk ! sedihnye nak pisah ngan die....
yela die ade sntiase ngan aku 
dulu dlm dorm slalu selit tido sblh die...
hohoo
aku x taw knp aku selese ngan die ,
maybe kmi bnyk persamaan kot ,
mulut kami yg bising ,
xbrape mint sgt ngan budak2....
tp xde la smpi x leh nmpk budak2....
nmpk je budak2 trus sepak pipi die...
huhuh
xde mcm tu skali ,
hurm ,
jenis yg mmg tersgt x kuat manis ,
miniral water itu mst kne ade !
hohoho .
seorg yg sgt bernostalgia ,
hohoho
suke smpn ape2 yg dianggap kenangan ,
hmm ,,
klu nak sebut satu2 mmg x abs laa,,,
hohoho
hmmm ,, tp setiap manusi itu berbeza !
ade jge la yg laen pada kami ,,
mcm die xkesah minum air miniral ape 
ade rse kelape ke xde ke die bantai jer
aku plk mst air miniral yg xde rse tu
klu x pale aku pining la ape la...
hohoho
bnyke berbeza ngan die..
yela kmbr pon xde spe nie kan kami
hhuhu

wktu aku resah gelisah marah kebut
die jadi penenang aku 
waktu aku baran , marah time bwk kete 
die jadi penenang aku .
die kate tula kwn kan ,
saat kwn die sdg bermcm2 rse die sbg penenang ,
saat die ditmpe dugaan aku dtg hulurkan bntuaan ,
mmg saat awl2 aku marahkan die,,,
aku slah kan die
tp klu semua buang die spe yg nak elokkan die ?
spe yg nak tlg die ?
spe yg nak bwk die ?
siape aku untuk menghukum mereka ???

wktu die plk marah 
ha ! muke nie la yg wat lwk 
muke nie la yg urut2 dade die mcm die slalu wat kat aku
yg slalu ckp "sabarla qis smbil aku wat muke"
jadinye msing2 gelak besar mcm sore kiteorg yg slalu tu
hohoho

hmmm ,,, 
aku x pernah pon pikir aku dah ubah die...
tu sume pada diri die,,,
klu pun aku nasihat ,
aku kwn die ,
tp die xnak berubah x jadi jgk ,
btol x?
hmmm ,,,
die slalu kate die tu P.A , aku nie DATIN ,,,
hahhaaha 
ape x nye ,
brang aku ilang die yg jmpe ,
kunci kete ilang die yg cri ,
beng aku ilang mne tah ltak die yg jmpe 
hp aku cicir die yg ingtkan ...
hohoho
mmg klaka la bile nak dikenang blik ,,,,,,,
hmmm ,,,
die slalu marah , kecewa , gerammm ngan aku nie
sbb aku x pernah kate RINDU
kate SYG 
wlu sekali kat die,,,
hahahhahahh
kejam x aku !
walhal kt org laen ,,
berjuta2 kali aku sebut .
huhuhu
hmmm ,, sedangkan hati aku tuhan jer yg tahu ,,,
knp aku xnka sebut ek ?
ntah la ,,
aku pon x taw nape.....
xpela bia die x yah tawu ,
sbb nnt die taw die bangge !
aku sllau cite kat die pasal
aku ngan mira nina 
aku ngan kak ain
aku ngan affwan 
hohooh
die slalu jer dgr cite aku
dan aku plk slalu dgr cite2 sedih die ... heheh
cite2 gembire die...
ESQ yg terbaru ,
moge dr situ satu perubahan akan bermule buatmu kwn....
=)  

(die yg selalu disisi )


lps nie spe nak gelak2 besar ngan die ek ?
lps nie spe nak dgr citer2 die ek ?
lps nie die sedih spe nak pujuk ?
hmmm ,,,
xpela Allahkan ade...
Allah sudah tntu blh jge diri 
spe lah aku nak pertikaikan sume tu ,
aku sndiri x mmpu nak jge die
xpe serahkan setiap urusan hnye padaNYA ,,,

die pasti ade kwn yg lbh baek dr aku
pasti die akan lebih bhgia tnpe aku ,
moge Allah bntu die permudahkan dlm die bekerja mencari pengalaman yg brerti ,

moge kamu sentiase bhgia ,,,




ust khider aku pesan klu kite syg seseorg krn Allah kite kne bgtaw
jdinye aku nak bgtaw korang 
aku sygkan 
ainul husna , noor amira , nadhirah anina , siti norbalqis , 
hahaha .
inilah insan yg bukan kluarge aku ,
tp aku da naggap mereka seperti keluarge aku ,,,
kwn2 yg laen pon aku syg sgt2 tp aku x tersebut la
bnyk sgt ,,,

nnt entry2 yg laen sye sebut nme kalian ye....
sye syg kat sape2 yg syg kat sye ,
jge diri semua ye...

moge pilihan aku ini adalh pilihan yg terbaek ,,,
ape2 saje yg akan berlaku utk akan dtg aku harus hadapi ,
krn ini adalah pilihan aku ,
BERJALAN TANPA HENTI ,,,
kuat ! tabah ! sabar !

yg pasti aku kne bersedia dr segi mental dan tntunye fizikal ,
kate2 semangt dr ustzh AINI aku mlm td 
"Alhamdulillah , persiakan fizikal dan mental. bukan mudh nak jadi ckgu ni,
perlu bnyk kesabran. nmpk je mudah . InsyaAllah rabbuna yusahhil"

moge aku dipermudahkan setiap urusan ,,
sat ag nak p siap2 kan beg ,
pastu naek KTM  trus ke bangia ,,,
Ya Allah berikan aku segunung kekuatan dan ketabahan ,

nak ucp slmt tinggal buat seketika kat 
kwn2 FB , kwn2 SKYPE , teman YM ,
dan kwn2 n teman BLOG  aku yg cumillll nie...
huhuu

KALAU2 blog nie x berupdate tu paham2 je la ye ,
heheh

ok ! cukup smpi sini dulu perkongsian ,
mohon doa kalian dr jauh ,
jage diri semua ,
jage solat ,
moge kite sabit dgn agame Allah

„Ya Muqallib al-Qulub, thabbit Qulubana ala Dinik” 


 * moge sentiase bersama rahmat ilahi dan moge kite sentiase mencari redho lahi ,
take care ye ..
salam syg buat semua .

2 comments: