Monday, December 26, 2011

2011

Assalamulaikum ,,,
hey semua !
hoho~
ok , ari nie mood da ok . 
hehe

hope sume sihat2 blake k ,
ok cube tgk tajuk kite tu ,
da mcm ape kan...
besar mksudnye tu .
besar jgk la isi yg tersurat .
ha ! ape mcm sume ?
happy x kite da nak meninggalkan thn 2011 nie ,
adakah azam yg kalian buat utk awl thn aritu tercapai ?
atau masih dalam pelaksanaan ?
atau pon langsung x terlaksane ,
hehe.

sooo cube muhasabah balik  k !

hmm ,,
suda tntu la klu nak sebutkan ape yg berlaku buat aku
sejak dr 1.1.2011 smpi skang aku x tertulis....
mcm2 bende berlaku ,
sume tu telah pon Allah rncang berkurun lamenye ,

tp serius ! thn nie mmg memberi aku 1001 makne ,
huhu
thn nie aku dipilih oleh Allah untuk
merasai secebis nikmat tarbiah di bumi MAAHAD AHMADI .
penuh wrna wrni khdpn dlm nie ,
jmpe kwn2 yg x blh aku ckp mcm mne bestnye ,
xtaw la lps nie adkh aku dpt
kwn2 sama mcm mereka  ...
rsenye x kot...
ape pon aku tersgt bersyukur atas nikmat nie ,

then thn nie jgk aku dpt knl die..
haha~
klaka je bile ingt blik ,,,
malu2 !
hehehe....
sengettttt !
mcm mne blaja tnjuk GIGI  : D
haha 
blaja kat musollah dlm keadaan bising ,,,
blaja kat wakaf bwh pokok ....
hahha
rindu nye MAAHAD STAM !!!
serius ,,,
hmmm yg pasti aku x kan dpt ulangi semule 
aku hnye mmpu untuk mengimbasnye dlm kotak fikiran ku 
hmmm ,
thn nie jgk aku dpt lesen .
mcm x caye jer da besar .
da blik bwk kete .
da blik naik komuter .
mcm org yg da besar sgt2....
hehehe
tp rse nak kecik blik tu mmg ade lah...
bohong la klu xterlintas utk ulang zaman keanak2kan aku ,
tu la manusia .
wktu ade xpernak hargai 
bile da ilang bru nak prasan .
"DISAAT KITA KEHILANGAN SESUATU ,
BARULAH KITE SEDAR BAHAWA KITE PERNAH MEMILIKINYA"
soooo , hargailah ape yg kite ade sekarang .
yg pnting skang aku da pon jdi salah seorang tenaga pengajar ,
mcm x percaye sgt ,
minggu lepas kan aku da g bangi kan...
ha ! ari rabu tu aku da mule mengaja ,
sib baek time tu mudah skit .
aku kne ngajar JAWI kat anak2 cilik aku ,,,
serius mmg pening nak jge anak2 kecik nie tp SERONOK ya AMAT ,
ade sorang tu nme anak murid aku tu fazlin ,
pngil alin ,
Ya Allah mnje Ya Amat ...
siap peluk2 nak cium pipi aku ,,,
aku pon pelik .
agak die x taw agaknye teacher die nie garang .
heheh

nme aku mereka pngil teacher LIA ...
hoho~
klaka kan nme tu ,
yela nak suh pngil ana ,,
da ade la plk 
nak pngil faz budak2 x reti sbut ...
jdi nme tu la yg aku amik....
hmmm ,,,
tp tu special hnye tok anak2 murid aku jer k
yg laen ttp pngil FAZZ
hehehe,,,,

hmmm ,,,
last day aku ngaja bdk2 6 thn alin tu blh bwk kueh plk...
ktenye nie uktuk teacher ,,, 
perghhh !
nak menanges aku tawu ,
huhu

mmg terbaek la....
hmmm ,
tp yg 6 thn tu aku hnye smpt ajar mereka 3 ari jer ,,,
sbb thn dpn mereka da masuk skolah baru ,,,
skolah rendah plk...
hmm ,,

sooo 
aku kne blik ari nie ,, sbbnye esok hari pendaftaran tadika tu ,
jadinye sblm blik nak la bli barang2 utk persediaan mengajar .
hmmm ,,,
insyaAllah klu rjin tiap2 minggu blik...
tp klu ade kursus or bnyk keje 
aku knelah stay kat umah sne ...
hehe
tp yg pasti kne bhgi2 
mse nie ,
mne yg fmlynye
mane yg kawan ,
umah nenek lagi ,
umah ibu 
dgn usrah
dgn keje 
perghhhh !
mmg terbaekkk !
mmg kne buat btol2 perancanag nie...
takot2 bertembung plk

hmmm ,
tu lah jadual aku .
bukan mudah kan nak jadi insan sbg khalifah didunia nie...
blaja nmbo satu 
dan dakwah bukan nmbo 2
soooo 1 fikir2 kan ...
hehe

hmmm ,,,
yg pasti kite da pon nak melangkah ke thn bru kan ,
mcm x cye jer .
sekejapnye setahun !
rsenye bru je kejap aku msuk STAM ...
hmmm ,,,

ok !
ade kesempatan kite ketemu lagi ,
doakan agar perjalanan aku selamat dan dipermudahkan ,
ok jge diri semua . dakwah sentiase !
ok salam mahabbah buat semua ,

*moge sentiase bersama rahmat ilahi 

2 comments:

  1. ..dan kenangan indah saya pada tahun ini pula adalah berkenalan dengan anda n our GengHBC ! :)
    Chaiyokk2 Teacher Lia !!!!! ^_^

    ReplyDelete
  2. Fazz, Nak nangis la bace post faz...:( rase mcm baru je semalam kite kenal.. huaaaa.....

    ReplyDelete