Thursday, December 8, 2011

segalanya ketentuan TUHAN~



Senyuman manusia itu hanye Allah yg tahu ertinya, Senyum itu memang menzahirkan ceria, namun untuk kebanyankan waktu , senyum itu adalah bagi menyembunyikan rahsia hati ...


Assalamualaikum ,,,

hey ! hope sume sihat ,,
mcm mne khdpn msing2??? bertambah ok ?
atau same ??
atau bertambah buruk ?
ha fikir2kan dan slamt bermuhasabah 
hehe

ok ! mst rmai yg rindukan entry beu aku kan...
ohoho
(prasan btol la budk sorng nie)

ha , kat part JOM BORAK tu ,,
mcm2 komen ade..
trime kasih ye kpd sesiape yg sudi berkunjung...
=)

ok , jum kite msuk title nak ?
knp aku pilih tajuk tu ek ?
bunyi tajuk tu pon mcm sedih jer kan...
=(



HIDUP ADALAH PILIHAN ,
jadinye berhati-hatilah dalam memilih ,
agar kamu tidak menyakiti dan disakiti .
wah ! bermadah dah aku nie ha .

“Daripada Aisyah r.a. katanya, Rasulullah saw. tidak pernah memilih antara dua perkara melainkan baginda akan memilih yang paling mudah antara keduanya selagi perkara itu tidak mendatangkan dosa. Jika mendatangkan dosa, baginda adalah orang yang pertama menjauhinya. Rasulullah s.a.w juga tidak pernah menuntut sesuatu perkara untuk kepentingan dirinya melainkan dilakukan untuk kesucian agama Allah, maka pembelaan yang dilakukan olehnya adalah semata-mata kerana Allah Taala.”


mmg setiap manusia diuji dgn cara yg berlainan,,
sbb tu aku sentiase berharap agar aku 
sentiase kuat utk hadapinye.

percaye x kli aku ckp
kbnykkan story yg aku cite kat org
bukan crite yg sebnr
yela contohnye
aku sedih sbb laen tp bile org tnye aku akn cite
ttg laen ,,, mmg sedih jgk sbb tu 
tp aku mmg x penah cite bnde yg sbnr wat aku terluke
or buat aku sedih...
knp ek ?
bukan menipu ,
tp berselindung dgn kesedihan sebenar ,
knp ek ?
aku pon x taw nape...
mmg btol la susah btol aku nie nak bercerita,
mmg sape jer yg rapt ngan aku
akan kate aku nie suke bercerita.
hakikatnye
aku x bercerita tntg hati aku.... :(

yela org ckp kadng2 kite perlu sorokkan sesuatu
agar insan laen x terluke,,,,
tp ade jgk la org yg aku percye
aku luahkan ape yg tersimpan...
yg pasti x semua,

pilihan ? semuanye telah DIA tentukan
yg pasti sbnrnye kite hnye lalui ape yg telah die sediakan

ALLAH berfirman dalam al-Quran :

وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ 
 “Dan Mereka Merancang,Allah juga merancang,Dan ALLAH sebaik-baik Perancang”

hmm ,,, mst sume x paham kan ape yg cube
dan sedang aku beritahu,
xpela itu x penting ,
yang penting bagaimane
kite cube utk selesaikan setiap pilihan
dengan senyuman ,

yg pasti "kite xkan pernak dapat utk puaskan hati semua org"
tp jgn plk kite sengaje utk menyakiti mereka ,,,

ok ! smpi sini dulu...

istikharah itu pasti , SEGALANYA KETENTUAN TUHAN~

No comments:

Post a Comment