Monday, January 23, 2012

selalu merindui~

Assalammualikum ,,,
hey semua !
ha , ape habaq ? harap sihat2 belake .
ok ! minggu nie aku cuti lme la jgk ,
sbb rye cine .
huhuhu
cuti yg pasti smpi ari slase,,,
heheh,,,
klu time skolah2 dulu... waktu yg paling best adelah cuti...
heheh
laaa nie cuti pon penuh ngan keje....

yg pasti lesson plan utk minggu dpn blum pikir lagi...
hehe
pastu kne kemas kini register plaja...
nak abskan novel aku lagi,,,
hohooh
tu plk yg dipikirkan lagi..
yela klu bce buku sekerat2 nie mmg xbest sbb x taw ending die....
heheh

ok ! kite stop dulu bab keje ok...
skang nie mule2 aku nak cite dulu kejadian ari jumaat sblm aku smpi rumah aritu ,,
khamis mlm tu aku tido sorang2 kat umah besar tu ,,
sbbnye kasya blik g JPJ utk kereta ,,,
ari rabu n selase n rabu tu ade la anak2 umi teman ,,
pastu da aku pikir2 blik x payah lagi la diteman 
kesian budak2 tu nak skolah . nnt terlambt plk.
so aku pon ckp la kat umi ,, x payah lagi suh anak2 teman ... sye x kesah dok sorg,,,
sye pon alhamdulillah da sihat sikit ,,,
setelah 2 hari aku terlantar kesakitan,,,,
haha
umi memang terbaek la....
aku tersgt bersyukur sgt majikan macm umi ,,,
waktu aku saket 
aku x pon mnx cuti ,,,
"sesiap jer aku dan pkai bju , trun bwh"
umi trus suh aku naek g rest ...
katenye ari nie x payah keje..
cuti jer umi paham da merase dulu...
wah ! terbaek la...
n umi bagi aku 3 pek kopi radix nak suh minum panas2,,
so aku ape lgi dok baring n tdo jer la...

ok ! so khamis mlm tu disebabkan tdo sorang2 gatal2 la nak tdo late ...
pagi esoknye ! hah ! amik kooooo .
6.45 pagi bru tersedar ....
dgn xtaw rase ape trus tgk ade kereta mak plaja kat dpn rumah,,,
terkejut berok , gajah aku.
trus trun bawah bukak pagar ,,,
hahahhaha,

malu btol ! 
first time beb !
huhu .

hmmm ,
pastu umi tnye mcm mne tdo mlm td ok ?
aku trus citer ape yg berlaku
umi gelak n kate "hmm , biase la tu .. x sengaje"
Ya Allah agak2 klu majikan laen mmg da kene da aku...
huhu


pastu abs jam 5 waktu bekerja pon abs....
aku tumpang teacher mila utk ke stesen KTM
nak blik dr tadika kul 5.15
sesampi jer kat KTM kul 5.25.
hah ! tgk2 org da rmai , tmpt duduk da penuh .
aku tersgt pelik asl rmai mcm tu skali...
so aku terpakse la berdiri utk menanti ktm ,,,
aku ingt kejap je ...
hah amik ko !
setengah jam ! aku berdiri menanti KOMUTERnye....
perghhh , rse nak menjerit jer ,
penat bekerja x abs lagi ditambah plk dgn terpakse berdiri menanti ,,,
ok smpi jer komuternye aku tgk perghhhhhhhh !
penuh + padat + sempit .
hahaha .
aku da geak2 daaa ...
mmmg terpakse memuatkan badan ,
ade sorang ckp nk naik jgk penat tunggu dr kul 4 td....
wah !
aku pun ckp laaa , haah naek je . x nak nak menanti lagi komuter laen ,
soooo kami pon naek dlm tu dgn keadaan yg tiade ruang langsung .
nak bernafas pun memcari oksigen tawu ....
nak kate mcm sardin ?
heh ! sardin pon x padat macam tu tawu x....
tin sardin tu pon ade ruang jgkkk.
Ya Allah tuhan jer yg tawu ,,
msing senyum je antara 1 same laen .
hah ! klu da penuh mcm tu jangan harap la nak duduk kan .
hah ! kne lagi berdiri hingga smpi seremban ,
hah ! amik ko setengah jam lebih jgk la berdiri dlm komuter tu .
perghhhhh ! kaki ku yg bermasalah mcm biase la.
saket beb !
nak menanges pon ade .
serius saket gilerrrr .
rse nak suh sume org kua jer bg aku duduk...
hahahah
tp aku x la sekejam tu !

smpi jer ktm semban
sure2 kaki aku xleh nak gerak .
dan menggeletar kesakitan ,
aku urut2 sikit dan meneruskan perjalanan dgn berjalan kaki ke terminal one
utk naek bas ke ampangan ,
ingt nak suh sesape amik kat ktm jer.
ah , x payah la susahkan org baek sendiri jer.
soooo smpi jer kat term 1
hah ! org da penuh berkerumun .
aku nak gelak jer kuat2
dalam hati da terdetik ,
kompem berdiri lagi aku nie.
raye cine kan
sume cuti jadinye blik serentak ,
bas plk lmbt
dan2 berdiri 15 minit menanti bas ,
pastu nake bas
kompem2 peuh kan ,
soooooooooo , kaki aku berkhidmat lagi .
perjalanan 15 minit ke ampangan jadi setengah jam.
sbb jalan JAM KAYA MAJERIN PLANTA
hahahhahah ....
gerammmm aku ..
nak je jerit kuat2.
aku nak dudukkkkkkkkkkkk !
kaki dah x larat nak berdiri nak patah dah nieeeee ,,,
hoho

hmmmm ,,,,
jadinye sesmpi jer kat ampangan dpn SMAD KLANA
aku pon tepon org kat umah mnx jmpt dekat jer kan...
xkan x leh jgk ,,,,
huhuhu

haaaaa , bile trun jer dr kete salam sesape yg patut
aku trus menuju ke bilik .
hah ! buat ape ?
aku pun meletakkan badan atas katil ,
dgn x terkate ape2 aku senyap jer.....
hahhaha
x terkate penat akuuuuu .
serius x blh nak bercakap ......
senyap jer
15 minit ........


pastu bngun g dapor makan kek !
hahah
trus g mndi
pastu dlm kul 8.30 aku pon melelapkan mate .
serius !
penat beb !
tuahn jer yg tahu ,
ingtkan zaman skolah jer penat
hah ! amik koooo ,
baru tawu penatnye bekerja ...
ehheheh

hmmm ,,,
ok ! itu cerita hari jumaat . ari sbtu ...
ape berlaku ek ???
yg pasti ari sbtu aku x tdo semlman...
hahahahah

serius nagntok giler...
ari ahad aku n family ke PD.
sje makan angin .
amik rest ...
cuti2 mate ,,,,
best sgt.. sbb dpt kumpul ramai2 ngan pkcik n maik2 kesyng....
ha ! diesebabkan aku xtdo
lps blik dr PD
aku tdo x terjage2 dr kul 2 ptg smpi la 10 mlm ...
hahah.
sengetttt btol !
sabo je la akuuuu .

n semalam hari isnin .
pon best jgk !
ape x nye dpt kumpul ngan makcik2 pakcik2 mcm aku zaman skolah dulu
bork2...
buat lawak.
gelak2
realise tensionnnnnn tawu x klu ngan fmly nie...
hehehhe
masak2 nak mak andak
tgh2 masak tu mak andak ade sebut .

"x lme lagi ank buah mak andak nie nak kawen daaa ,,,
xdpt la nak buat sume nie lagi,,,
nak masak kan utk makcik2 die
nak tlg g mne2..... "
Ya Allah serius sedih dan tersentuh aku dgr
trus aku ckp
tidakkkkkkkkkkk
chikkkkkk da besar, chik rindukan zaman kecikkkkk dulu
:(
wuhaaaaaa
sedihhhhhhh !

hmmmm ,,
skrng nie moodddddd mmg tgh ridnu semua bnde
rindu ngan kwn2....
QILA , SYERA , AIN , FARA , TRAH SWEET .
Ya Allah aku rindukan mereka....

selalu qila n syera akan anta msg rindu .
huhuh
rindu zaman STAM ngan die org tawu...
hmmmm


ade bork2 ngan trah kt FB
hahaha
serius rindu kat die ...
bile a die nak blik mlysia nie....
nak jln2 ngan die... hehehe



selalu merindui mereka~

*salam sayang buat semua ye.

moge sentiase bersama redho ilahi~

No comments:

Post a Comment