Saturday, May 7, 2011

Indahnya setiap perancanganmu YaRabbi

Assalamualaikum,,,
sahabt2 mcm mne dengan khpdn hari ini??
Adakah lebih baik dari semalam??
hope mcm tu la ye....

Ok kite trus pada tajuk ye....
x nak muqaddimah panjang2..... nnt lain jadinye,,,
Hmm,, knp aku memilih tajuk nie ek??

Sbbnye Aku teramatlah bersyukur Pada SANG PENCIPTA Ya Maha mengatur,,,
Aku termatlah sedih . sebak . terharu . 
Rase nak nangis sekuat2nye tanda syukur aku,,,

Pada 2010 , aku bermain2 FB smbil mencari teman2 yg berskolah di
SMAD KLANA batch 2006...
Smbil mencri2 aku pun terjumpa lah FB seorang ukhti yg x silap die berskolah 
di SMAD KLANA batch 2006 ,
aku ape lg add lah... hehe~
klu aku x silap ukhti nie F3 ketika aku F1 di sana,,,

Aku dengan selambarnye menegur la... 
yela aku nie jenis yg klu kwn kat FB mst sume yg aku knl...
klu skadr add tp x pernah nak bertegur mmg la aku delete sbg friend aku,,,

ok aku pun tegur la
fazz : Salam akk nie plaja SMAD KLANA kan??
ukhti  : Waalaikumsalam ,  Haah dulu akk smad klana 
fazz : akk still ingt sye x?? dulu sye F1 kat smad klana
ukhti : muke awk mcm akk penah tengok... cume x brape cam..
hehe....
(lbh jurang mcm tu la perbualannye) hehe

pastu kami pun ade la borak pasal hati dan perasan atau sng org skang 
panggil CINTA... smbil tu borakkan kami borakkan pasal seseorg... sjak kami bualkn bende tu
kami semakin akrab dan rapat ,
Dan Allah mule campakkan rase SAYANG dan RINDU antara kami...
Klu x msg 1 ari mst rase sesuatu spt kesunyian....
 pastu msing2 mst akn hantar brite bile x msg....
cukup la skadr bgtaw yg msing2 da mkn n wat pe...

pelikkan.... padahal msing2 knl dgn mendalam kat FB...
pastu kami x taw mcm ade rase sesuatu atau org ckp 
ADE LINK antara kami... hehe...
dari sehari ke sehari,
dari jam ke jam ,
kami semakin rapat dan semakin mengenali antara 1 sama lain...
Ape2 rahsia pasti kami berkongsi,
Ape2 mslah mst kami share,,,,
hmmm... smpi sume taw la klu aku 24 jam pegang enset 
mst msg ngan ukhti nie,,,,

smpi la aku spm.... stiap hari x penah miss kami bermsg...
huhu~  padahal nak exam da ek...
stiap pagi sblm ke skolah stidak2nye aku akn anta mcm nie
fazz : akk slamat pg , da nak g skolah da ,  take care! miss u! love U.. salam syg
haa.... lbh kurang mcm tu la.... 
aku pun x taw nape Allah hadiah kan rase sgt yg teramat syg buat die....
mmg aku syg sgt kat die
Kadang2 aku takut jgk Allah pisahkan kami atas sbb yg x munasabah,,,
Tp kite nie kan blh berdoa.... =) 

Smpi hari aku nak spm dan ukhti nie nak last SEM...
kami memberi smngt antara satu same lain...
heheh....  Kdang aku slalu lemah ,  die datang utk bg aku smngt dan
bngun semula....

Habis jer SPM aku ape lgi... Horeee...!
heheh.... aku blik umah dengan penuh harapan dapt jumpe die....
Allah kabulkan permintaan itu,,
Aku pun dapt jumpe ukhti tu.... 
mmg time jumpe die tu rase nak peluk x nak lepas da....
betapa rindunye nak aku bagi taw,,,,
hehehe  =D
`
hmm,, aku pun x taw knp aku x penah jemu utk msg ngan ukhti nie...
yela ade je yg mmbuatkan aku smgt...
slalu ingtkan aku dengan Maha pencipta.,,,
Klu die sakit sure aku risau giler,,, 
klu die ade mslh rse nak jer lari g GANU utk tenangkan die ,

dan skang lbh kurang nak dekat 1 thn kami berhubung,,,
aku dapat tahu rupenye die dan aku adalah 1 FIKRAH yg same...
Ya Allah hebatnye perancanganmu,,,
Engkau saje yg tahu perasaan aku skarang,,,,
Mmg aku sgt bersyukur atas nikmat ini....
jadi lps nie ape2 hal...
mmg la xde rahsia antara kami,,,

YA UKHTI aku amat bersyukur atas ukhuwah ini....
Akan aku ingt selamenye mcm mne perkenalan kite,,,,,,,
kite x pernah minta ia terjadi...
kite x pernah terfikir ia akan terjadi,,,,,
Tp Allah rancangkan ini buat kite...
Bersyukurlah atas nikmat ini...


eh!!!!!!! kajp aku sbut2 ukhti nie mst kalian x taw spe kan...
hmmm.... klu aku tunjukkan gmbo mst korang knl punye...
nak taw jgk ke spe???
hmm... baik la... kejap ea....  =)

gego la plk gmbo nie

nampak x link kat muke kami...  =)

jumpe lps SPM

aku la PEMENANGgung kekalahan.... hehe 


Indahnya setiap perancangan mu Ya Rabbi

Kasih . Sayang . Rindu . selamenye,,,

Ya Allah moge ukhuwah ini berkekalan selamyenye didunia
dan membawa ke jannah... Aku amat menyayanginye.... <3 






No comments:

Post a Comment